Czy widziałeś... Książeczki do kolorowania z filmu Diuna?
Jeśli wydaje wam się, że to dzisiaj gadżety filmowe bywają absurdalne, mamy dla was niespodziankę: Diuna w reżyserii Davida Lyncha dorobiła się nawet... książeczek do kolorowania i zabaw dla dzieci.
Przypomniał o tym niedawno portal Open Culture, prezentując też przykładowe strony tego niezbyt chyba przemyślanego gadżetu.
Diuna według Lyncha miała premierę w 1984 roku. Film oparty na epickiej, klasycznej powieści Franka Herberta nie odniósł spektakularnego sukcesu – materiał źródłowy był na tyle nieprzystający do medium, jakim jest kino, że widzowie musieli czytać specjalne przewodniki i słowniki przed pierwszymi seansami. Ba, sam Lynch miał najwyraźniej mieszane odczucia co do produkcji – dlatego początkowo podpisywał się pod wersją telewizyjną pseudonimem jako Alan Smithee. Wtedy decyzja była najwyraźniej słuszna – Diunę długo zamieszczano na listach największych wtop box office’u 1984 roku.
Dlatego producenci postanowili jeszcze przed premierą zacząć promocję obrazu – ale najwyraźniej nie do końca zrozumieli, o co w nim chodziło i uznali Diunę za swego rodzaju wariację na temat Gwiezdnych Wojen. Najlepszym przykładem jest właśnie duet książeczek dla dzieci: kolorowanki oraz kolorowanki i zestaw zabaw dla ośmiolatków.
Najbardziej znane książeczki mają odpowiednio 44 o 60 stron i zawierają rysunki postaci z filmu, zestawy gier i zagadek, labiryntów oraz podobnych elementów. W dłuższej znajdzie się nawet przepis na.... Ciasteczka z Przyprawą – bez pieczenia. Tak, nikt nie pomyślał, że to narkotyk. Na rysunkach widać też doskonale totalną losowość niektórych rysunków – przykładowo scena, w której Leto i Piter de Vries leżą martwi na podłodze.
Jak można się domyślić – podobna promocja nie pomogła wiele filmowi. Dzisiaj jednak, gdy Diuna zyskała miano kultowego obrazu i ma rzesze fanów, na zagranicznych serwisach tego typu kurioza sprzedają się za całkiem zacne sumy – przykładowo krótsza książeczka do kolorowania kosztuje niemal 50 dolarów.
Źródło: Open Culture, Amazon