„Filary Ziemi” jako gra komputerowa
W przyszłym miesiącu, 15 sierpnia, do sprzedaży trafi gra komputerowa Filary Ziemi, która powstała w oparciu o bestsellerową powieść Kena Folletta o tym samym tytule.
Gra, która ukaże się dzięki Wydawnictwu Techland, będącym partnerem Daedalic Entertainment, będzie składała się z trzech ksiąg, a w każdej znajdzie się po siedem rozdziałów. Pierwsza księga, zatytułowana Z popiołów, trafi do sprzedaży 15 sierpnia w wersji PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. W grze Filary Ziemi gracze będą mogli wcielić się w jedną z trzech postaci: Jacka, Alienę oraz Philipa. Więcej informacji o kolejnych częściach gry – Siejąc wiatr oraz W oku cyklonu – zostanie podane podczas sierpniowych targów Gamescom.
Akcja Filarów Ziemi przenosi nas w burzliwe czasy XII-wiecznej Anglii. Trafimy do fikcyjnego miasta Kingsbridge. Mnich Philip zostaje przeorem tamtejszego opactwa. Budowę wymarzonej przez niego katedry ma nadzorować ambitny architekt Jack z kolei Aliena i jej młodszy brat Richard, są zdani na siebie po tym jak ich ojciec, hrabia Shiring został uwięziony i stracony. Rozkwit Kingsbridge jest nie na rękę rywalom Philipa, biskupowi Waleranowi i Williamowi Hamleighowi, mściwemu szlachcicowi odrzuconemu przez Alienę. Według nich miasto powinno spłonąć.
Autorzy i projektanci gry, Matt Kempke i Kevin Mentz, wyznają, że gra Filary Ziemi jest jednym z najambitniejszych projektów, jakie powstały w studio Daedalic. Ścieżka dźwiękowa do gry została zrealizowana przez praską orkiestrę FILMharmonic.
Dokładna zawartość zestawu Filary Ziemi we wzbogaconej dodatkami pudełkowej Edycji Kingsbridge kosztującego 79,90 zł zostanie ujawniona wkrótce.